Zdrowe odżywianie

Dlaczego pominięcie tego jednego posiłku może być złe

Agnieszka Kępińska

Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Ważne jest też to, o której jesz.

Dieta, depresja, przygnębienie i dieta, co jeść na depresję, zdrowie psychiczne i co jeść SZCZEGÓŁOWE WYobrażenia
Wiemy już, że istnieją powiązania między tym, co jesz, a zdrowiem psychicznym (na przykład awokado jest dobre na niepokój i niektóre badania pokazują, że dieta wegańska może pomóc złagodzić stres). Teraz, nowe badania wykazały, że pomijanie lub opóźnianie posiłków, zwłaszcza śniadania, może bardziej narażać na ryzyko depresji. Okazało się również, że kiedy jesz, może mieć wpływ również.

Wyjaśniając, dlaczego przeprowadzili badania, które zostały opublikowane w czasopiśmie Medycyna Psychologiczna, autorka badań Johanna Wilson, doktorantka na Uniwersytecie w Tasmanii, powiedziała: "Badania wykazały, że zdrowa dieta wiąże się z mniejszym ryzykiem depresji. Chcieliśmy wiedzieć, czy kiedy ludzie jedli w ciągu dnia, było związane z wyższym lub niższym ryzykiem depresji, zbyt".

Aby się o tym przekonać, zespół poprosił ponad 1000 osób (w wieku od 26 do 36 lat) o zapisanie, ile razy jadły poprzedniego dnia. Następnie, pięć lat później, w wieku od 31 do 41 lat, poproszono tych samych uczestników o ponowne udzielenie odpowiedzi na te same pytania. Uczestnicy dokonali również oceny zaburzeń nastroju, takich jak depresja, dystymia (utrzymująca się, lekka depresja) i zaburzenia dwubiegunowe, za każdym razem.

Wyniki wykazały, że ci, którzy opuścili lub zjedli opóźnione śniadanie, byli bardziej narażeni na zaburzenia nastroju, w porównaniu z uczestnikami, którzy trzymali się bardziej "tradycyjnego" rozkładu jazdy na śniadanie, obiad i kolację, mniej więcej o tej samej określonej porze każdego dnia.

"Nasze badanie podkreśla, że kiedy jesz, może to być ważne dla twojego zdrowia, a nie tylko co i ile jesz". Stwierdziliśmy, że osoby, które zwykle pomijały lub opóźniały śniadanie i spożywały większą część dziennego posiłku w ciągu dnia, miały większe prawdopodobieństwo wystąpienia zaburzeń nastroju" - powiedział Wilson do PsyPost. "Może to być spowodowane hormonalnymi i cyrkulacyjnymi efektami jedzenia o określonej porze, ale może to być również spowodowane tym, czy ktoś jest osobą typu porannego czy wieczornego, znanego jako chronotyp". Ciekawe rzeczy.

Choć badanie było prowadzone przez długi okres czasu, warto zauważyć, że nieco ponad tysiąc studiów przypadku nie jest ogromną liczbą w wielkim schemacie rzeczy. Należy również wziąć pod uwagę inne czynniki, takie jak depresja, która często sprawia, że ludzie czują się niemotywowani - co z kolei może oznaczać, że będą musieli trzymać się rutyny regularnego jedzenia, a nawet w pierwszej kolejności przygotować posiłek.

 


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Zobacz