Kolagenowe ABC

Kolagen do picia – czy to działa?

Agnieszka Kępińska

Kuracja kolagenowa

Badania jednoznacznie potwierdzają, że przyjmowanie kolagenu w postaci płynnej to najskuteczniejszy sposób na jego szybkie wchłonięcie do organizmu i wykorzystanie tam, gdzie jest potrzebny. Już po zaledwie 6 godzinach zaczyna się obserwować wyraźny wzrost ilości kolagenu w tkankach, a po 12 godzinach jego ilość rośnie nawet w skórze. W chrząstkach stawowych kolagen wypity w ten sposób pojawia się już po 48 godzinach. Przez około taki sam czas jego podwyższony poziom się utrzymuje, więc możliwe jest prowadzenie ciągłej suplementacji, która skutkuje stałym wyższym poziomem kolagenu w tkankach.

Przyjmowanie kolagenu w takiej postaci jest w stanie ognić wszystkie objawy starzenia, w tym m.in. wypadanie włosów i powstawanie zmarszczek, a do tego odmładza komórki zawierające dużą ilość kolagenu. Podawanie kolagenu może działać niczym lek w przypadku wielu chorób degeneracyjnych i związanych z wiekiem. Jest szczególnie skuteczne przy bólach kręgosłupa i stawów, problemach reumatycznych, a także spowodowanych nierównowagą hormonalną w czasie menopauzy. Wiele z takich problemów powodowane jest niedoborami kolagenu i jego uzupełnienie całkowicie je niweluje.

Kolagen – eliksir młodości

Trzeba uważać na równe suplementy z kolagenem, ponieważ ilość tego białka jest w nich zazwyczaj mała lub jeszcze mniejsza. Kolagen w postaci proszku do zmieszania z wodą jest znacznie skuteczniejszy i jest to jedyna forma, którą polecają dermatolodzy.

Kolagen w płynie

Kolagen – dawkowanie

Kolagen w formie sypkiej zazwyczaj jest bezsmakowy, dzięki czemu można pododawać do różnych produktów i nie stanowi to żadnego problemu. Dzienna dawka dla typowej osoby to około 5g. Ważne jest, by kolagen był przyjmowany z produktami bogatymi w witaminę C, co znacznie podnosi skuteczność jego wchłaniania. Dobrymi pomysłami są tutaj zwłaszcza soki owocowe i koktajle owocowo-warzywne, chociaż równie dobrze można rozpuścić kolagen w wodzie z dodatkiem witaminy C.

Przepis na koktajl z kolagenem

Kolagen można dodać do bardzo popularnego koktajlu truskawkowego, na który składa się ¾ szklanki jogurtu naturalnego, najlepiej typu greckiego z podniesioną zawartością białka, 200g truskawek, łyżeczka miodu, łyżeczka sproszkowanego kolagenu i jeśli ktoś uważa to za stosowne, łyżeczka sproszkowanego kwasu askorbinowego. Wszystkie składniki należy dokładnie zmiksować i najlepiej schłodzić. Najlepiej jest korzystać ze świeżych owoców, ale jeśli nie są one dostępne, dobrą alternatywą są owoce głęboko mrożone.

Zobacz