Aktywność fizyczna a bóle stawów, kolagen

Agnieszka Kępińska

Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

W czasie treningu stawy mogą ulegać wzmocnieniu albo mogą być nadwyrężone. Ważne jest to, że najwięcej i tak będzie od nas zależeć.

Jak więc zadbać o stawy?

Regularne uprawianie sportu będzie dawało nam wiele korzyści, jednak tutaj szczególnie trafne są słowa, że co za dużo to nie zdrowo. Wiele osób już się o tym przekonało także te osoby uprawiające sport. Dlatego właśnie trzeba zwrócić uwagę na to, że nabywanie umiejętności sportowych musi być systematyczne, nigdy nie można przesadzać z ilością aktywności. Jeśli chcemy ćwiczyć i się rozwijać pamiętajmy również o tym, by zwiększać swoją wiedzę na temat stawów. Lekarze uważają, że regularna aktywność fizyczna dobrze wpływa na nasze stawy. Ruch inicjuje zmiany ciśnienia płynu stawowego, przemieszczanie się w strukturach i dalej odżywienie. Jakość stawu w dużej mierze będzie uzależniona od chrząstki stawowej, która będzie pokrywać powierzchnie stykających się kości, poprawia poślizg i zapobiega ścieraniu. Ważnym składnikiem odpowiadającym za budowę będzie kolagen. Tworzy on rusztowanie, które jest odporne na urazy mechaniczne i jednocześnie również rozciągliwe.

Ochrona stawów

Kolagen a nasze zdrowie

Za produkcję kolagenu będzie odpowiadać ciało człowieka, wymaga on systematycznej wymiany. Przy tym będzie miał duże znaczenie w utrzymywaniu struktury i funkcjonalności mięśni, kości, więzadeł czy stawów. Badania pokazują, że po 25 roku życia ilość kolagenu zaczyna drastycznie spadać, tworzone jest go coraz mniej. To wpływa na problem z regeneracją stawów oraz ich odpornością na urazy mechaniczne. Ludzie w tym wieku często nie zdają sobie sprawy z tego, że są w organizmie zmiany i kierowani ambicją idą w kierunku większej ilości ćwiczeń a nie jest to odpowiedni sposób. Prowadzi to bowiem do przeciążania i dalej do zwyrodnień w obrębie stawów. Skutków jednak nie odczuwa się od razu i dlatego ludzie kontynuują swoją nadmierną aktywność.

Jak dodatkowo zadbać o stawy, by uniknąć bólu?

Oczywiście podstawowa sprawa to zachowanie bezpieczeństwa w trakcie treningu między innymi bardzo ważne będzie prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. Oprócz tego odpowiedni sprzęt, obuwie, które będzie gwarantować nam należytą amortyzację. Trzeba zadbać o to by w naszym jadłospisie cały czas były składniki, które będą bogate w wapń i białko. Źródłem kolagenu będą natomiast te pokarmy, w składzie których znajduje się żelatyna. Z tego względu będzie można stosować preparaty kolagenowe, które będą odpowiadać za odbudowę naszych tkanek od wewnątrz. Suplementy są dostępne w formie tabletek doustnych.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Zobacz